Corrections


Generation Exodus: The Fate of Young Jewish Refugees from Nazi Germany (Correction)

In the January 23 review of Walter Laqueur’s new book, “Generation Exodus: The Fate of Young Jewish Refugees from Nazi Germany,” the reviewer mistakenly identified Silesia. It is a region that Germany lost to Poland after the war.Read More


Bringing Spanish Literature to Life (Correction)

The January 23 article “Bringing Spanish Literature to Life — in English” referred to translator Edith Grossman incorrectly. She is divorced.Read More


A Generational Shift That Isn’t” (Correction)

Leonard Fein’s January 16 column “A Generational Shift That Isn’t” misstated the findings of the National Jewish Population Survey 2000-01 on political partisanship among American Jewish college students. The column should have stated that the survey found that 53% of Jewish students identify themselves as Democrats, 16% as Republicans, 14% as independents and 17% as something else.Read More


Alice’s Adventures: An Iconoclast Shares Her Story (Correction)

The December 19 East Village Mamele column “Alice’s Adventures: An Iconoclast Shares Her Story” misidentified the journalist B.Z. Goldberg as a writer for the Yiddish ForwardRead More


There Was a Chasid Who Had a Farm (Correction)

Adam Berman was incorrectly identified in the December 26, 2003, article “There Was a Chasid Who Had a Farm.” He is the executive director of the Isabella Freedman Jewish Retreat Center in Connecticut.Read More


Moms’ Plight Spurs Action by Agencies (Correction)

Jonathan Wilner took the Disneyland photo that appeared with the October 24 East Village Mamele column. The October 24 article “Moms’ Plight Spurs Action by Agencies” misidentified New York’s Metropolitan Council on Jewish Poverty.Read More


New Republic Cancels an Invite to Foe of Saudis (Correction)

An October 10 article, “New Republic Cancels an Invite to Foe of Saudis,” mischaracterized Stephen Schwartz’s affiliation with the Foundation for the Defense of Democracies. He was formerly the director of the foundation’s Islam and Democracy Project and is no longer affiliated with the foundation.Read More


War for Jewish Vote Seen in Philly Mayoral Race (Correction)

President Bush did not attend a fundraiser for Republican Philadelphia mayoral candidate Sam Katz, as reported in the October 10 article “War for Jewish Vote Seen in Philly Mayoral Race.” Rather, Bush praised Katz at the president’s own Pennsylvania fundraiser.Read More


Ship’s Story Resurfaces (Correction)

In the October 3 issue, the photo accompanying the story “Ship’s Story Resurfaces” was incorrectly captioned. The ship in the photo was the Pan Crescent.Read More


Charges of Misconduct Against Rabbi Matis Weinberg (Correction)

In our August 22 issue, the Forward published an article about charges of misconduct against Rabbi Matis Weinberg that were to be considered at a rabbinical tribunal in Jerusalem. The article reported that Weinberg failed to appear at an August 14 hearing and referred to him as “AWOL” and a “no-show.”Read More


Would you like to receive updates about new stories?






















We will not share your e-mail address or other personal information.

Already subscribed? Manage your subscription.