Skip To Content
Get Our Newsletter
JEWISH. INDEPENDENT. NONPROFIT.

Support the Forward

Funded by readers like you DonateSubscribe

Editor Quits Job At Kushner Paper For Clinton-Tied Firm

The editor-in-chief of the newspaper owned by presidential adviser/son-in-law Jared Kushner is resigning to take a job at a consulting firm with ties to the Clinton family.

Ken Kurson announced in a memo to staff on Wednesday that he was leaving The New York Observer to join TENEO as a senior managing director, CNN.com reported.

Kushner “never received the credit he deserves for supporting independent journalism and contributing to the cultural fabric of our city,” Kurson wrote.

The publications was criticized for what some saw as favorable coverage of Trump. CNN’s Dylan Byers noted that “At least one reporter resigned [during the presidential campaign] citing his concerns with the paper’s coverage.”

Kurson himself was accused of violating journalistic ethics after he gave “input” to Trump’s speech at the 2016 AIPAC Policy Conference.

TENEO, Kurson’s new home, was co-founded by Douglas Band, President Bill Clinton’s former “body man,” and Declan Kelly, whom Hillary Clinton named as U.S. Economic Envoy to Northern Ireland when she served as Secretary of State.

Contact Aiden Pink at pink@forward.com or on Twitter, @aidenpink.

Engage

  • SHARE YOUR FEEDBACK

  • UPCOMING EVENT

Republish This Story

Please read before republishing

We’re happy to make this story available to republish for free under an Attribution-Non Commercial-No Derivatives Creative Commons license as long as you follow our republishing guidelines, which require that you credit Foward and retain our pixel. See our full guidelines for more information.

To republish, copy the HTML, which includes our tracking pixel, all paragraph styles and hyperlinks, the author byline, and credit to Foward. Have questions? Please email us at help@forward.com.

We don't support Internet Explorer

Please use Chrome, Safari, Firefox, or Edge to view this site.