Skip To Content
JEWISH. INDEPENDENT. NONPROFIT.
Yiddish

בוך פֿון פּיעסעס פֿון דניאל גלאיBook of Four New Plays by Daniel Galay

אין דער זאַמלונג געפֿינט זיך אַ דראַמע וועגן אַפֿריקאַנער אימיגראַנטן און אַ פֿאַרסע וועגן ייִדישיסטן.

אין ישׂראל איז לעצטנס אַרויס פֿון דרוק דאָס בוך „אַ מעשׂה מיט אַ פּעקל‟, וואָס אַנטהאַלט פֿיר פּיעסעס אָנגעשריבן פֿונעם דראַמאַטורג דניאל גלאי במשך פֿון די יאָרן 2017 און 2018. דאָס בוך, וואָס איז דערשינען ווי אַ טייל פֿון דער פֿאַרלעגערישער טעטיקייט בײַם „ישׂראלדיקן פֿאַראיין פֿון ייִדישע שרײַבער און זשורנאַליסטן אויפֿן נאָמען פֿון ה. לייוויק‟, קען מען באַשטעלן דאָ.

די ערשטע פּיעסע אין דער זאַמלונג איז, צום טייל, אַן אויטאָביאָגראַפֿישע. זי פֿאָלגט נאָך די טריט פֿון אַ ייִדישער משפּחה פֿון פּוילן קיין אַרגענטינע און דערנאָך קיין ישׂראל. די פּיעסע „טאַנץ אין פֿליפּאָרט‟ איז אַ פֿאַרסע וועגן דעם הײַנטיקן ייִדישלאַנד, „זײַנע פֿילפֿאַרביקע טיפּן‟ און אינסטיטוציעס. די פּיעסע „שוואַרץ־ווײַסער קאָנטראַפּונקט‟ איז אַ דראַמע וואָס שילדערט די הײַנטיקע פּראָבלעמען פֿאַרבונדן מיט דער מאַסן־עמיגראַציע פֿון אַפֿריקאַנער קיין אייראָפּע און די היסטאָרישע באַציִונגען צווישן די צוויי קאָנטינענטן. די פֿערטע פּיעסע, „אַבוש און זאָשקע‟, איז אַן אינסצענירונג פֿון אַבֿרהם מאירקעוויטשעס ביכער, וואָס באַשרײַבט די צעשיידונג פֿון אַ יונגן פּאָרפֿאָלק אין די ערשטע חדשים פֿון דער דײַטשישער אָקופּאַציע און די חרטה וואָס אַבוש לײַדט שפּעטער צוליב דעם.

דניאל גלאַי איז געבוירן געוואָרן אין אַרגענטינע, אַ קינד פֿון ייִדישע אַקטיאָרן. זינט 2001 איז ער דער פֿאָרזיצער פֿונעם „פֿאַראיין פֿון ייִדישע שרײַבער און זשורנאַליסטן אין ישׂראל‟. זײַנע אַרטיקלען זענען שוין דערשינען אין אַ ריי צײַטונגען און זשורנאַלן, אַרײַנגערעכנט די „לעצטע נײַעס‟, „ישׂראל שטימע‟, פֿאָרווערטס און Mundo Israelita. ער איז אויך אַ באַקאַנטער קאָמפּאָזיטאָר, וואָס שאַפֿט מוזיק צו באַגלייטן ייִדישע און העברעיִשע לידער און האָט אָנגעשריבן אָפּערעס, באַזירט אויף דער ייִדישער ליטעראַטור. אין 2009 האָט ער באַקומען די ישׂראל־פּרעמיערס פּרעמיע פֿאַר זײַנע קאָמפּאָזיציעס.

A message from our CEO & publisher Rachel Fishman Feddersen

I hope you appreciated this article. Before you go, I’d like to ask you to please support the Forward’s award-winning, nonprofit journalism during this critical time.

At a time when other newsrooms are closing or cutting back, the Forward has removed its paywall and invested additional resources to report on the ground from Israel and around the U.S. on the impact of the war, rising antisemitism and polarized discourse.

Readers like you make it all possible. Support our work by becoming a Forward Member and connect with our journalism and your community.

—  Rachel Fishman Feddersen, Publisher and CEO

Join our mission to tell the Jewish story fully and fairly.

Dive In

    Republish This Story

    Please read before republishing

    We’re happy to make this story available to republish for free, unless it originated with JTA, Haaretz or another publication (as indicated on the article) and as long as you follow our guidelines. You must credit the Forward, retain our pixel and preserve our canonical link in Google search.  See our full guidelines for more information, and this guide for detail about canonical URLs.

    To republish, copy the HTML by clicking on the yellow button to the right; it includes our tracking pixel, all paragraph styles and hyperlinks, the author byline and credit to the Forward. It does not include images; to avoid copyright violations, you must add them manually, following our guidelines. Please email us at [email protected], subject line “republish,” with any questions or to let us know what stories you’re picking up.

    We don't support Internet Explorer

    Please use Chrome, Safari, Firefox, or Edge to view this site.